tisdag 28 augusti 2012

TRE enlighet!

Bild lånad av Majas Cottage.
Mystic ljusstakar är både till block ljus och värme ljus, under till kan man sätta in ett värme ljus och då ta av toppen eller lägga lite room olja för doften. Tänk er tre stycken tillsammans en mad ett block ljus och två med värme ljus.
Oriental ljusstakar / förvarings burk fungerar toppen som ljusstakar men man kan också använda den stora som vas, se nedan!

När jag bygger stilleben jobbar jag mycket med en tre enighet, högt och lågt, runt och fyrkantigt. Ofta känns det mer balanserat om man har tre av något istället för två, eller alla andra udda tal, beroende på plats !
Testa er fram, enda sättet att lära sig!
Nu skall jag hoppa in i duschen, på väg till ett spännade möte!
Får jag lov lovar jag ta bilder!
Ha en toppen dag!
Stor kram 
Anna

Inga kommentarer: