onsdag 21 november 2012

Min dag som inredare!


 Jag fick en bra start på dagen igår hos Anna Inreder! 
Det blev en skön sovmorgon innan frukost, sedan satte allvaret igång! Ett väldigt rolig dag som började med att fota mamma när hon gjorde sin fina julkrans som ska sitta på vår ytterdörr. Sedan bar det av till IKEA och deras nya mysiga julskyltning där jag också var bakom kameran och fick lite olika smakråd och tips av mamma. Vi åt en god lunch och bara gick runt och mös. Det fanns så mycket att titta på! Sen tog vi bilen till Helsingborg för ett inredningsparty där jag fick assistera och hjälpa till. Alltid lika roligt!
Jul, vackra jul, en mysig stil som jag förälskade mig i direkt! Älskar de rutiga mönstret på kudden och täcket nedanför. När man komponerar det med de svarta och bruna plädarna så får man en julkänsla inom sig.  


 Det murriga och rutiga täcket! Fina färger som går bra ihop med den julröda färgen! 

En bra bokförvaring! 
Ett snyggt och stilrent rum! Jag har lärt mig idag att man ska få in mer vitt i ett rum som detta för att det inte ska bli för mörkt. Ett Anna Inreder tips! 




 Jag hittade denna lägenhet på 30 kvm på IKEA. Vi fick en uppgift i skolan på tekniken att göra ett studentrum ur en students perspektiv. Därför var vi tvungna att tänka kvadratsmart! Detta är en ide hur man kan göra och tänka på en liten yta! I mitt rum som jag designade valde jag bort bord och gjorde en ö som fungerade både som skrivbord, matbord och köksarbetsplats. Sedan tog jag bort min soffa och använde mig av en stor och mysig fåtölj istället. Jag byggde en vägg mitt i rummet och inredde en walk in closet bakom och framför en dubbelsäng som var lika stor som väggen. Jag satsade på ett väldigt litet badrum för det var inte så viktigt för mig att det skulle vara stort, det viktigaste för mig var min garderob!

 En fin jul dukning!

 Ett smart och snyggt bord som är en bra inredningsmöbel om du bor på en liten yta! Definitivt ett bord som jag kommer investera när jag flyttar hemifrån!
 Åt en god lunch! Ikeas underbara köttbullar för 29:-

  Glamorösa juldekorationer! Min stil till max, köpte de fina julgranskullorna som jag ska hänga i fönstret eller lägga i en julskål, har inte bestämt mig än! 
 Tack för en fantastisk dag med Anna Inreder och dig mamma!
Många kramar Julia

Inga kommentarer: