tisdag 26 mars 2013

Vår och påskpiff på torpet!

 Vår son kommer att bli affärsman när han blir stor!!!!
 Jag blev så glad när han kom hem med denna fina påskkärring och sa direkt:
-Är den till mig? 
Ja, men den kostar 50 kr???.
Vad här hänt med gåvor??? Fniss. 
De gör allt för att spara ihop till en klassresa så visst betalade mamma!







Försöker glömma att det fortfarande är kallt och snö ute genom att smycka huset
 med härliga saker och vårblommor. 
Det går bra ända tills jag öppnar dörren och tittar på mitt brunnslock som brukar vara fyllt med vackra blommor och ägg, nu är det en gammal fastfrusen gran , ruttna äpplen (fåglarna har i alla fall mat) och lite mossa???
Det jag planterade innan jul går inte att rubba sitter som berget......vill inte
 förstöra krukan så det är bara att vänta!?
Nu kommer snart min kära vän Cia, vi skall fira våren/ledigheten?............. med sparris och massa annat gott!
Njut av er kväll!
Kram Anna

Inga kommentarer: