tisdag 17 december 2013

VÄLKOMNA HEM TILL OSS!





God morgon denna tisdag!
I dag var man uppe med tuppen, det är det bästa med att vara egenföretagare att man själv väljer när man vill jobba! Nu är klockan endast 11 och jag är helt klar med min todo-lista, förutom att det är dags att rulla Tinas julköttbullarna!
Lovade att visa min söta entré till vårt lilla torp, mysigt men det hade varit ännu bättre med massor av vit snö!
Min underbara betongtomte hälsar alla varmt välkomna till oss. Röda äpplen, grane, mossa, kärve och andra vintergröna växter gör vår entré både mysig och julig. Kransen på dörren har jag redan visat!
Hur skapar ni julstämning ute!
För mig är det viktigt att alla fåglar som stannar kvar skall få lite vacker och god mat. Vid dörren hänger även ett zinkhus som hela tiden fylls på med goda frö!
Dagens tips!
När mörkret kommer lyser både kransen på grinden och lycktorna upp, har köpt led-ljus, skapar ett varmt o mysigt sken fast att de är batteridrivna!
Nej nu skall här rullas!
Ha det toppen!
Stor kram Anna

1 kommentar:

Maria sa...

Nu tittar jag in till dig och tottar på dukning och allt annat fint. Håller med dig precis som Ernst säger...I det enkla bor det vackra....så sant så. Ha det nu så gott från Maria i hörnan.