fredag 4 april 2014

VÄLKOMMEN IN.....





....GENOM (VÅR) ENTRE!
God morgon denna fredag, när jag är ute o föreläser kommer ofta frågan om entrén o hallen upp.
Redan nu till helgen skall jag ta upp vikten av att skapa en välkomnade nyfikenhet redan innan man går in i trädgården!
 Då o även nu vill jag förmedla vikten av att ha en vacker o välkomnade entré o en organiserad/undanplockad hall, det är första intrycket hos era gäster o även de ni alla i familjen lämnar på morgonen och kommer hem till efter en heldags jobb eller skola.
Jag blir så glad varje gång jag ser min favoritblomma BELLIS, ståtligt vända sig mot solen o förgyller vår entré.
I den stora kannan in mot trädgården skall det snart hänga ett böljande gräs, som busigt möter upp den romantiska kärleksörten bakom staketet o den vackra ljuvligt doftende honungsrosen som växer i bågen. 
 Dagens tips!!
Om perennerna från förgående år ser ok ut och har klarat vinter så tar jag alltid vara på dem o adderar till  vårblommorna som förhöjer känslan och låter de gamla växterna komma efterhand. Murgrönan o timjanen kanske inte ser så glada ut nu men vänta till om ca en månad, då har de fått massa nya skott o trivs som fisken i vattnet!
Här hemma är det lite fredagslunk först sedan jobb o i kväll är vi bjudna på restaurang, har ni varit på Akropolis vid Davidhall innan??
Perfekt fredag helt enkelt...vad har ni för er?
Ses i morgon!
Stor kram
Anna
 

Inga kommentarer: