söndag 18 januari 2015

FORMEX FAVORITER O INSTAMOMENTS!

God kväll alla!
Ledsen för den dålig uppdateringen med tiden o nätet har inte räckt till. Nu så skall ni få hänga med o se mina favoriter o allt kul jag har varit med om. Efter en härlig pressfrukost med underbara möten o inspiration blev det ett jäkla spring till samarbetspartners, inbjudningar o favoriter.
Dagen börjar alltid med ett besök hos underbara Ulrika o ett av mina favorit märken EVA SOLO, så snygga detaljer de har i sin nya kollektion, utomhusserien var fantastisk. MATEUS underbara nya fat o coola monter i härlig surftema tog oss verkligen med till varmare breddgrader!
Rotting blandat med metaller o gråtoner tillsammans med några rosa inslag skapade en inspirerande inredning hos BROSTE, som verkligen gav mersmak.


THE TRAVELING BAND, SNOWDROPS o NORDAL gav en naturlig bohemisk känsla som har hängt med ett tag men stilen tröttnar jag aldrig på.


Även BLOOMINGVILLE hade också rosa inslag men här mixade man det med grönt i olika nyanser!



Favoriterna även denna mässan blev PB HOME, VÄSTERGÅRDEN o sist men absolut inte minst...OSCAR O CLOTHILDE.  Vilka magiska montrar  stilfullt, inspirerande o skapar verkligen ett ha begär!
Enklaste o mest grafiska men enormt snygg var även YLVA SKARP monter, kolla så snyggt det är att hänga tavlorna från en rundstav med läderband! Här flyterverkligen det asiatiska in i det nordiska på ett stilrent sätt!
Något som verkligen imponerade detta året var YOUNG DESIGNERS:
 
Trendutställningen i Formex entré brukar verkligen vara både inspirerade, lärorik o nyskapande men detta året var det enligt mig mest en besvikelse, däremot Jan Rundgrens tolkning av NORDIC NEAT får ni se lite mer av i morgon o även vad jag gjorde utanför mässan o vem jag mötte de andra dagarna i Stockholm!
Njut av söndags kvällen!
Stor kram Anna

Inga kommentarer: