tisdag 30 juni 2015

GARDEN HOUSE....

...en dröm som jag aldrig kommer att få uppleva.
Men drömmen lever kvar o det hade varit helt underbart att få ha ett sådant här ljuvligt green/garden house...kanske kan man få plats med ett i paradiset om några år? I bland undrar jag om det är trädgårdsdesigner eller mästare jag skull ha utbildat mig till i stället...det finns inget bättre tycker jag!

Det är så rogivande, nervarvande o energi givande att gå runt bland grönskan, blommorna o hör sus o brus från humlor o andra insekter o alla ljuvliga fåglar.
Turen är att jag i all dessa år fått
delat vyn av ett garden house med grannen o hon har fått ta del av vår flaggstång.
Dela kan man ju...fniss!

Många har frågat mig efter att de har sett vårt hus till salu hur jag skall klara mig utan min trädgård. Jag kommer alltid omringa mig med blommor ,växter, örter o vackra detaljer oavsett var vi bor, fast i mindre skala så klart!
O för det första kommer jag inte flytta någonstans där det inte finns en större balkong eller terrass o sedan har vi paradiset Brantevik, där det alltid finns att göra. Mina föräldrar gör det mesta men jag tror inte de säger nej till lite hjälp!
Tur är väl också att jag o min mamma gillar för det mesta samma blommor, växter, detaljer o möbler...så det blir inget hinder!
Maken o jag har länge önskat oss något mindre, enklare o framförallt nytt. Det blir också roligare för er som följer mig här att få följa med o få ny inspiration, DIY, info om detaljer o antika fynd i ny tappning o i en ny miljö.
Jag längtar till något helt annat, behöver inte vara modernt men om det skall vara äldre stil skall det vara massa ljus, högt i tak o gedigna detaljer.
Tror ni att jag kommer hitta min nya dröm?
Njut av denna underbara dag o solen som tittar fram.
Glöm inte njuta en liten stund mellan alla måsten!
Kram Anna

 

Inga kommentarer: