torsdag 7 januari 2016

I´M BACK O SÅ LADDAD!

God morgon alla!
Känner mig så laddad att kicka igång detta nya år...2016!
Som ni redan har förstått går denna jul o långhelg till historien, men nu är det dags att komma tillbaka till verkligheten o jobb igen!
Detta år kommer handla mycket om vår lägenhet här på bloggen ,men även mina samarabeten med Slättarpsgård, Majas Cottage, Maileg/ Formex o allt annat från föreläsningar, konsultationer, fix o trix o det som min vardag förgylls av som inredare.
Vårt drömboende i Malmö kommer att fixa till lite efterhand, vill inte förhasta mig. Så jag har lovat mig själv o framförallt min man att ta det med ro o verkligen tänka efter vårt behov, flöde o balans o inte bara köpa för det är snyggt? Det går sakta men säkert o jag lovar att ni skall få hänga med.
  • Först ut är Ludvigs rum som verkligen behöver kärlek.
  • Sen är det dags för KÖKET... öppnahyllor, ö med barstolar, skåp ovanför kyl o frys o kanske en ny bänkskiva, skall först ge den bänkskiva vi har lite kärlek för att se hur det blir?
  • Vecka 6 kommer våra nya garderober från Vedum...skall bli så skönt att få lite koll på makens o mina kläder, som nu är lite överallt...
...så ni förstår, det är lite här o där. Mycket som skall skruvas/borras upp, vi tar det efterhand. Först alla dessa stora möbler o förändringar ...sedan är det bara piff o det roligaste kvar... SÅ HAVE PATIENCE!
Idag har jag beställt lite fint till gästtoaletten som börjar ta form...skall skapa spegelvägg o sen kunde jag inte motstå dessa 2 som skall få förgylla lite hyllor!
Älskar o leta o blanda gammalt o nytt, dyrt o billigt o gör vårt nya hem till den dröm vi önskar. Utmaningens o mixen är så givande o underbar, hoppas ni är nyfikna o vill hänga med!
Så 2016, here I come!
Kram Anna

 

Inga kommentarer: