fredag 23 maj 2014

FREDAG SOM FLORIST!

God morgon fredag!
I dag lämnar jag datorn och mitt kontor för att agera florist på Blomsterkompaniet i Vellinge....spännande, hoppas kunderna har förståelse eller väljer de färdiga buketterna! Jag skall from nu hjälpa Jeanette med bröllop, event o ibland i butiken. Suger in alla info jag kan för jag anser att man kan aldrig lära sig förmycket, och jag vill gärna lära mig mer om blommor o allt annat runt omkring!
Som inredare ser jag ofta hem utan varken gröna växter eller blommor, man skyller ofta på att man inte har gröna fingrar! Mitt tipps är då att be om hjälp, köpa blommor som håller o inte behöver så mycket vatten. Ett annat underbart tips är att alltid unna sig en vacker blomma eller bukett inför helgen, för ett hem utan blommor saknar liv.
Tänk så mycket en lite hortensia kan göra, den är lite dyrare....men står väldigt länge o förgyller min arbetsplats här hemma!
Partyt med Rice var helt underbart, mer om det i helgen, nyfikna redan nu...finns det lite bilder här!
Kom in om i butiken om ni vill ha lite bra tips på morsdags present eller förgylla ert hem med en underbar bukett!
Ha en härlig dag!
Kram Anna

Inga kommentarer: