måndag 30 maj 2016

LONDON LEVERERAR SOM ALLTID!!


GOD EFTERMIDDAG!
Vilken helg vi har haft.  London har verkligen visat sig från sin bästa sida, tror vi bara hade 5 min regn, helt underbart. På tåget in mot London gick vi igenom lite önskemål. Väl framme blev det god Chevré sallad o en flaska rosé i solen...helt magisk början.

Efter god lunch tog vi bussen upp till Oxford Street...där det blev en massa shopping i väntan på Jennifer som var på väg från München.


Alla entréer till hotell, butiker o resturanger var smyckade med helt underbara blommor, riktig Chelsea Flower Show yra denna weekend!
Torsdagskvällen åt vi ngt av de godaste pizzorna ever på The Orange, o de hade ett glutenfritt alternativ så jag njöt lite extra!
Fredagsmorgonen  blev lugn o vi mötte upp vår barndomsvän Anna på Burgers and Lobsters, fantastisk god mat o en hel lobster med tillbehör för 20 pund!! Kan jag verkligen rekommendera!

Innan vi sa hej då till Anna så blev det en god kaffe i solen!
Lördagskvällen åt vi på en ny asiatisk favorit OKA på Kings Road , hit skall jag verkligen återvända... satt vi i timmar bara njöt!
Vi har verkligen gått flera mil o bara njutit av alla vackra områden , blommor o miljöer. Kolla in denna gatan i Chelsea, älskar detta området får mig verkligen att känna mig hemma! Denna gången har det inte varit fokus på inredning utan att njuta, skratta o prata gamla minnen. Men missa inte ingången till Anthropologie, magiskt fin!





Lördagen blev det shopping på Kings road, jag hittade nya skor o lite annat fint. Vid tre hade vi bokat bord för afternoon tea på The Orangery i Kensington Gradens, helt magiskt vackert. här satt vi i strålande sol o bara njöt. Proppmätta blev vi så det blev en promenad hemåt för lite relaxtid, på kavällen blev det tapas o god läskande öl.
Söndagen sov vi ut, städade o packade för att sedan äta frukost på ett nyöppnat café i närheten av lägenheten. Vi sa hej då till Jennifer vid 11 o begav oss mot Gatwick. Detta var lite av allt vi har gjort, finns så mycket underbart att se o göra!
Ha en underbar start på veckan o hoppas ni blev ordentligt firade i går på morsdag!
Ha det bäst!
Kram Anna

Inga kommentarer: