torsdag 29 december 2016

FORMEX JANUARI 2017...

...NORDIC SPACE!
Nu är det dags att planera mina dagar på Formex.
Hoppas ni vill hänga med mig på instagram, där jag skall försöka ge er så mycket trender, inspiration o nyheter som möjligt. Vill ni ses och om ni finns på plats, finns jag i Mailegs monter...ännu några dagar i denna ljuvliga sagovärld.

Här har ni all info om NORDIC SPACE o vad man kan vänta av dig av vårens Formex:

Ledorden för vårens trendtema Nordic Space är utrymme, fritänkande, rymd, oändlighet och tillåtande. Uttrycket är personligt och det experimenteras med taktila ytor, mönster och allehanda tekniker. Samtidigt är formen i många fall reducerad och utsökt.

Tre trender:

Monolith: det reducerat enkla och stilrena möter naturmaterial med arkaisk form.

Milk and Flowers: tillåtande volymer och fritänkande flyttar in i våra hem.

Astronautica: ett grafiskt rent och lyxigt tema där rymden möter marina influenser.
 
Färger Kulörerna bygger vidare på höstens blå och röda linje som vattnas ur och som nu blir mycket ljusare med addering av rymdgrå nyanser. Färgspråket är kliniskt, friskt och sportigt men har samtidigt mycket värme.

Tror även att vi kommer att få se mycket av 2017 Pantone färg Greenery.

Material
Hårda och fasta material med böljande, vikta, perforerade ytor som skapar mjuka effekter. Spegelglas, färgat glas, rostfritt stål, plast och färgad betong. 3D-tryck och flödande graderade färger skapar en illusion av mjukhet.
Ni har väl inte missat att min kära vän Jannice med bloggen Add Simplicity är en av vårens föreläsare.
Hoppas verkligen att jag skall få möjlighet att lyssna på hennes föreläsningen i
hållbart tänk inom inredning.

Ser verkligen fram emot inspirerande dagar på Formex med ny inspiration, härliga möten o massa nya intryck...vill ni hänga med?
Hoppas vi ses på något sett.
Ha en underbar dag, nu dags för jobb på Slättarpsgård, passa på det finns så mycket fint kvar på rean!
Hoppas vi ses!
Stor kram Anna
 

Inga kommentarer: