tisdag 6 juni 2017

KAREN BLIXEN HERE WE COME!

 God morgon!
När ni läser detta är jag o Mats på väg på en mysig utflykt över sundet.
Har länge velat besöka Karen Blixen museet utanför Rungstedt. Efter vår resa har vi haft en önskan båda två, drömmen om att en gång bo i Afrika har inte slocknat än...och detta besök gör nog inte önskan mindre?
 I detta hem bodde Karen både innan o efter sin långa vistelse i Afrika.
Här har många av hennes kända verk blivit skrivna, detta kallades för författarstugan. Även hennes kaffefarm i Kenya är i dag ett museum o har varit sedan 1985.
Om jag någonsin kommer till Kenya är detta museum ett måste.
Frågar någon mig vilken som är min favoritfilm...säger jag direkt:
MITT AFRIKA - OUT OF AFRICA.
Älskar allt, miljön, skådespelarna, naturen, intrigerna, romantiken o verkligheten...har ni inte sett den så gör det.

Vi skålar i god kall öl o firar Sveriges nationaldag, hur skall ni fira?
På detta underbara sätt skall vi fira nationaldagen, inte så svenskt kanske...men helt underbart!
Vill ni hänga med, så vet ni vad jag finns.
Ha en härlig dag!
Kram Anna


Inga kommentarer: